/ Resor /

Time-out

Jag läste härom dagen i tidningen att folk ”flyr” landet för att bosätta sig i Thailand för att få mer tid för familjen. De flesta tycker att det rullar på för fort hemma i Sverige, med hus, hämtning och lämningar av barn till skola och dagis, middagar, städning och jobb. Man hinner inte ses och nästan aldrig prata ordentligt.
De tar en time-out för att landa lite, och kunna unna sig lite lyx som att kunna äta ute och lämna bort tvätt utan att det kostar en förmögenhet.
Det går fort i vår värld över lag. Tänk bara hur fort du kan ta reda på saker via nätet som förr krävde uppslagsverk och många telefonsamtal och research.
Utvecklingen sker i hög hastighet när det gäller datorer, spel, telefoner mm.
Jag tror att det är nyttigt att stanna upp.

#1 / / Tonårsmorsa / Fatou:

Intressant. Jag har redan haft en sån "time out". Jag bodde i Afrika med mina två äldsta barn, när de var små. Men det var inte för att leva något "lyxliv" då. Tvärt om, faktiskt!



Läs själv:



http://tonarsmorsa.se/2006/11/25/pigdebatten-afrika-europa-eller-att-ta-reda-pa-sin-egen-skit-tonarsmorsa/