/ Mat & Dryck /

Upp som en sol

Pannkakor är ingen riktig mat. 
Men det är väldigt gott! Vi åt lite soppa före pannkakorna i går kväll.
Vet ni varför man traditionellt äter pannkakor efter ärtsoppa på torsdagar i Sverige? 
Det finns så många varianter; pannkaka, plättar, ugnspannkaka, fläskpannkaka, pannkakastårta och crépes. Vilka är godast?
pannkaka
#1 / / Kate:

Pannkakan är ju i alla fall efterrätt till ärtsoppa. Sen tror jag det är något med en fastedag , eller nåt...
Gott är pannkakan, ärtsoppa kan jag vara utan... ;)
tisdagskram från Kate

#2 / / helenasenklavardag:

Jag gillar pannkaka, men gör aldrig några eftersom jag snabbt är hungrig igen, därför tycker jag det är slöseri med tid eftersom jag måste äta snart igen. Har ingen aning varför man har pannkaka och ärtsoppa ihop.
Kram Helena

#3 / / Lena - gott för själen:

Tokgillar pannkakor också. Blir inte så ofta dock. När jag väntade äldsta sonen levde jag i princip på pannkakor. Kanske är det därför som han är så bra på att göra pankisar nu i vuxen ålder, hihi.

Kram Lena

#4 / / CreandoPhoto:

Va?! Är inte pannkakor riktig mat? Det ska jag säga till mina ungar! ;)