/ Träning /

Made easy

Negativ träning som ger positivt resultat. 
Ja, i de allra flesta fall, men inte för mig just nu i allafall. Ju mer jag tränar desto mer går jag upp i vikt. Motiverande - not! 
Men jag kämpar vidare ändå. Värmde upp i 10 minuter, körde ett pass under 20 minuter och avslutade med en
powerwalk på löparbandet i 30 minuter. 
I detta fall så lutar viktmagasinet 45 grader i den positiva rörelsen vilket sedan ger 40% tyngre negativ belastning. 
Tränar 1 set per övning, 6-12 repetitioner, 6-9 maskiner. 
Negativ träning bibehåller styrkan längre.  
Gillar att kombinera styrka med kondition och nu även bikramyoga. 
Hur tränar du?
kondition / negativ träning / styrketräning
#1 / / Hem ljuva hem:

Sluta att väga dig, mät dig istället. Jag tränar blandat, styrka, kondition, simning även yoga och pilates. Jag går inte ner i vikt men mår bra ändå, det är viktigt. Älskar att röra på mig och det är bara positiv träning.

Svar: Jag väger inte mig ofta, utan känner på kläder, som kräver större stl. Har ingen förbränning som det verkar. Däremot känner jag mig stark under. Har även dålig återhämtning. Under utredning...
Ninelin

#2 / / Lena - gott för själen:

För mig får det duga med löpning och en del styrkeövningar på golvet. Är glad att jag får till tiden över huvud taget.

Kram Lena

#3 / / Lotta :

Usch Nina vad tråkigt att höra att du har ont fast du tränar mer än flera av oss... Vet att du råkat illa ut i olika olyckor.. Tror dessvärre att de vi började med i våra jobbkarriärer med felaktiga lyft i halv risiga bilar har gjort sitt till! Vi som bara ville va duktiga..! Då varken du eller jag har fetma eller övervikt lider (iaf jag) vi av förslitningsskador.. Fy vad vi fick slita med vissa astunga bud! Jag har gått till sjukgymnast/naprapat sen 20-ålder. Kan inte minnas mitt vuxna liv utan smärta! Jag hade varit sjukt rik i pengar utan alla dessa besök till läkare, sjukgymnaster, naprapaterna, kiropraktiker, magnetröntgen, akupunktur smärtkliniker mm, mm.. Men tror du känner som jag, att livet är värt att leva! Vi har våra barn och andra nära och kära som förgyller våra liv, våra jobb och annat som intresserar oss och gör att vi ändå lever med smärtan med ett leende (oftast) på läpparna! Följer din blogg och är lite avis på dig, du gör himla mycket skoj med dina vänner!
Varma kramar, Lotta 💜

#4 / / Annika:

Men det sägs ju att muskler väger mer än fett. Jag gillar också att blanda kondition med lite styrka. Tycker vanlig styrketräning är så tråkigt så jag kör mest bodypump, CX worx och sådant istället. Hoppas du får en fin kväll. Kram

#5 / / Katarina:

Heeej!
Va duktig du är som kämpar på!
Just nu tränar jag inte alls eftersom jag är sjuk men jag försöker köra 2-3 spinningpass i veckan så är tanken att jag ska köra styrka som jag haaatar hemma. Så blir det ju promenader med Sally förstås..;) Mitt problem är intaget av mat och godsaker. Körde viktväktarna på nätet för 2 år sedan men nu har det skenat iväg igen..:(
Men du.. har du andra symptom? Jag tänker om du är onormalt rött osv, svårt att koncentrera dig osv.
Jag har ju fel på sköldkörteln, underproduktion. då går man upp i vikt och är ju sååå trött. Nu äter jag bara ett liitet piller varje dag så mår jag bra.
kram Katarina

#6 / / helenas enkla vardag:

Vad duktig du är. Jag är glad att jag kommer ut på dagliga promenader. har ett mål att kanske kunna springa korta sträckor med Doris längre fram i vår.
Kram Helena

#7 / / Ekenäsliv:

Hmm, hur tränar jag...? Mest att jag inte sitter så mycket still här hemma skulle jag tro.
Har sååå svårt att få tiden att räcka till när man jobbar 100% och har barn i en ålder som gör att jag vill vara hemma mycket.
Ska försöka komma ut o jogga igen när vädret snart tillåter...

Jag är ändå sååå impad av dig, för du tränar jättemycket och kämpar som en tok!!
Va rädd om dig!
Kram Anna