/ Livet / Träning /

Vikt av träning

Rehab hos sjukgymnast. 
 
Nu börjar jag bli otålig. 
Under förra året så fick jag ingen regelbunden träning,
efter ryggoperation och en kropp som inte hade någon återhämtningsförmåga. 
Hela kroppen var upp och nervänd med en extrem viktuppgång trots att jag
enligt konstens alla medel försökte motverka. 
Som en extra prick över i tillkom en skada i axeln vilket gjorde att jag inte kunde komma igång
med träningen detta år heller. 
Efter många egna försök kom jag till slut till en sjukgymnast, som sedan efter sommaren jobbat hårt
för att jag ska få tillbaka rörligheten. 
Men eftersom jag även är skadad i nacken har det inte varit motorväg. 
Det går framåt och ibland bakåt. 
Men jag är fortfarande inte framme för att återuppta träningen, förutom rehabträning och promenader. 
Det märkliga är att när jag slutade träna och började äta mer eller mindre allt som ställdes framför mig, 
så började jag gå ner i vikt. 
Det har nu avstannat något eller möjligen går mer långsamt, men nu har jag minskat med 18 kg. 
Självfallet har jag tappat mycket muskelmassa, men jag känner mig lättare och då är det lättare. 
Så, då kör vi igen, skam den som ger sig. 
rehab / rehabträning
#1 / / Hem ljuva hem:

Oj vilken viktresa.. Ja träning är underbart om man kan.. har aldrig ångrat att jag startade med den sunda vanan för många år sedan. Klart du inte ska ge dig.. Kraaam Pia

#2 / / dianasdrömmar:

Tycker att du är jättefin nu :) kram Diana

#3 / / Villa Freja:

Heja dig vad duktig du är. Kram.

#4 / / Home2tiny:

Har också svårt att få till träningen, med en kropp som ofta protesterar. Heja dig till en fantastisk viktnedgång. Kramisar Tina

#5 / / Inredning & Guldkanter:

Duktiga du! Önskar jag kunde gå ned också utan att träna:) Kram Pernilla

#6 / / Vitae Stilo:

Duktig du är <3 säg till om du vill ha sällskap...

Ha en fin lördag.

Kram
Helen