/ Livet /

Pappa

Pappa 

 
Du finns inte hos mig längre. Du sa upp dig som pappa när du och mamma skildes åt.  

Det finns säkert förklaringar till det. Men jag har svårt att förstå ändå. 

 

Jag växte upp med världens bästa pappa. Jag är glad för det. 

Men har fått lära mig att leva utan pappa, som vuxen, men medveten om att du finns i livet. 

 

Mina äldsta barns pappa lärde jag känna som ung. Då var du den bästa pappa man kunde tänka sig till våra barn.  
Men med tiden valde du bort dem. Det gör ont. 

 
Sen föddes två barn till. Och du, pappa, dog. 

 
Fortsatte leva med en ny man som ni kallade pappa. 

Du blev insläppt i våra liv och fick allt. 

En dag gick du. Utan samtal eller förklaring. 

Just det kommer jag aldrig förlåta dig för. 

 

Men det finns många fina män. 

Mina äldsta söner är de finaste som finns. Jag är så stolt över att vara er mamma. 

 
Sen har jag världens bästa bonus. Min mammas man, som finns för oss i ur och skur. 

Tacksam. 

 

Så, en dag som denna, FARS DAG. 

 
Den firar vi med att fira oss. Familjen. Jag som på något vis är både och, mamma och pappa. 

Mina underbara, jobbiga, hälsosamma, roliga, knasiga och omtänksamma barn. 

fars dag
#1 / / maria:

fina du som räcker till för alla ... love