/ Allmänt /

A truck has run over

Allt förändrades på en sekund. 

På eftermiddagen den 7 april på Drottninggatan i Stockholm. 

Väldigt snabbt fick jag informationen och började ringa till mina nära och kära. 

Jag ville veta att de var i säkerhet. 

Sen följde jag förloppet på teven och kände tumultet utanför med folkvandringar, helikopter och avspärrningar. 

En lastbil hade kört i hög hastighet på gågatan utan att väja för någon. 

Vi har sett det hända ute i världen. 

Men nog har vi levt på hoppet att det inte ska hända här. 

Nu, flera döda och skadade och ett skakat land. 

Men det visar också att vi är fantastiska människor, som visar kärlek, omsorg och empati. 

Vi bryr oss och värnar om varandra. 

Tack polis, sjukvård och alla medmänniskor för den insats som gjordes igår. 

Jag lider med de drabbade. 

Love to Stockholm. 

Min hemstad. 

attack i Stockholm