/ Reklam/Design/Inredning /

Sneak peak - Christmas Moments

Det känns att det är höst i luften. 
 
Snart är det jul igen. Helt galet. 
Jag är ingen big fan av julen, tyvärr. Jag tycker det innebär en massa stress och för många måsten.  
Vår familj har i stället valt att åka utomlands och fira. Det är vår tradition. 
 
Men det är mysigt med julkänslan och att duka fint och samlas till bords. 
 
Jag fick mig en sneak peak av [Christmas Moments] by Maria Montazami i veckan. 
Hon har tillsammans med Fyrklövern och illustratören Anna Handell tagit fram en fin julservis 
som påminner mig om jularna med min mormor och morfar. 
 
Porslinet har en klassisk form med en skimrande kant av guld med blad- och pärlrelief. 
Färgskalan är i rött och vitt som tillhör julen, med guldstänk som julenattens tindrande stjärnor och havregult från julkärven. 
Kristallglasen ger en extra lyxig inramning till dukningen. 
 
När mörkret faller på är det mysigt att tända ljus. 
 
Men just nu tänker jag njuta lite till av att solen skiner. 
I kväll ska vi äta middag på restaurang och senare ska jag förbereda mig för kommande operation av min fot igen. 
Jag måste tvätta mig flera gånger med Descutan och bli ren och uttorkad och med hår som svinto. 
Det bara måste bli bra denna gång. Håll tummarna. 
Christmas Moments / Ek PR / Scandinavian home / Watt och veke / christmas 2017 / design / julservis / ljusslinga / tablesetting