/ Reklam/Design/Inredning /

Trendspaning

Trendsetters, vem, var och varför? 
 
När jag var ung, då var det någon hipp i skolan som startade trenden och vi andra följde efter. 
När alla skaffat det, dog trenden. 
Själv valde jag hellre att gå min egen väg och låg ofta före ”trenden” och när den väl kom hade jag tröttnat. 
 
Trenderna vi tar efter kommer från New York, även om vi tror annat. 
Så, hur ser trenderna ut inför 2017? 
Det där nya som känns engagerande och med lite pirr i magen. 
 
Enligt TrendStefan, Trend är dött, så vad gör ni här? 
Jag tillsammans med ett stort gäng, lite trångt, lyssnar till Stefan om årets trender. 
 
PETER PAN
Året då vi flyr verkligheten. 
Så varför inte ett regnbågsskimrande golv? Gå till jobbet i brudklänningen? 
Färger är rosa, senapsgult och rött. Lekfullhet. 
OLD IS THE NEW BLACK
Du bara måste ha en oljemålning! 
Mycket svart i olika toner. Matt och blankt. Vit metall. Rostfritt. Mörkt trä. 
Varumärken i äldre atmosfär och gärna med äldre fotomodeller. 
KELIM KINSHIP 
Vi blandar in Mellanöstern och Afrika. Exotiska krukväxter med stora blad. Korgar. 
Hantverk. Matt sten och sandfärgat. 
WASTE
Den stora miljötrenden och hållbarheten. 
Status att köpa återbruk. Utklädningskläder. Entreprenörer med spännande lösningar av återvinning. 
SUPERHERO SUPERNATURE
Superhjältar kan väl aldrig vara fel? Neonfärger, ärligt? Stora blommor! Starka färger. 
Vi börjar älska nördar, förebilder och bra ideal. 
 
En favorit var en tapet från Engblad & Co - Alger, ECO wallpaper. 
TrendStefan / Trendgruppen PR / design / inredning / konstverk / stora trenddagen / trendsetters / årets trender