/ Allmänt /

På tomgång

Ännu några dagar på tomgång. 
 
Har dålig återhämtningsförmåga. Kroppen strejkar. 
Det underlättade inte att hänga på akuten igår med ytterligare en skada. 
 
Mitt försök att dela upp träningen flera gånger i veckan, var inte mitt huvud och delar av resten av kroppen överens om. 
Eftersom jag tyvärr har gått upp i vikt efter lång tid med fot i paket, så valde jag också att använda mig av periodisk fasta. 
Det fungerade inte heller, kroppen satte sig direkt på sparlåga och samlade på allt det andra som förtärdes. 
Så otroligt bra, not. 
 
Men vad gör man när man hamnar i en återvändsgränd? Väljer en ny väg. 
Vila och åter vila. Mindre stress. 
 
Jag äter bra mat och varierat. Har en dag i veckan då jag tillåter mig lite mer. 
Lägger till Omega3 och ibland B12.
 
Efter operationen kom min kropp i obalans och har fått tagit emot mycket smärtstillande.
Så nu kände jag för att storstäda bland cellerna.
Tillsätter ett par kryddmått till frukost med MSM, ett svavel.
Kroppen behöver bra byggnadsmaterial för att generera nya celler, svavel är en viktig del i den processen.
Dessutom är det bra för både hår, hud och naglar. Det sägs också bidra till mindre värk och mjölksyra vid träning. 
 
Trevlig söndag. 
MSM