/ Event / Mat & Dryck /

Prins Carls Palats

En väldigt vacker byggnad på Kungliga Djurgården i Stockholm. 
Prins Carls Palats, spanska ambassadörens residens. 
 
Jag slog krok med fina Helen och minglades sittandes på Internationella tapasdagen. 
Både hon och jag har opererat våra fötter. Jag har nyligen släppt mina kryckor men hon behöver sina. 
 
Tapas är en favoriträtt. Ett mysigt sätt att äta mat tillsammans. 
Det smakade väldigt gott. Men det var även en fröjd för ögat. 
 
Trampantojo av tomat och libbsticka 
Regnbågsforell med Jamon Serrano, rökt krämig soppa, smör med paprika, rädisa, grönärtsjuice och dillolja 
Kokt bläckfisk med rökt potatisskum, Jamon Serrano, fänkål, laxrom och glasört
Presa Ibérica med svart vitlöksglaze, bröd, röd mojo, koriander och senapslöv
Maräng med salta Marconamandlar och saffran
Quesada Pasiega med tomatmarmelad och vanilj
 
Parés Balta Pink Brut · DO Cava
Neno 2015 · DO Valdeorras
Corucho Crianza Ekologisk 2012 · DO Vinos de Madrid
 
Presa Ibérica och marängen blev mina favoriter, och det röda vinet smakade riktigt gott. 
 
Tack för en trevlig kväll i vacker miljö men framförallt fick smaklökarna något att bita i.  
ConsorcioSerrano / Espana / Internationella Tapasdagen / Pares Balta / Prins Carls Palats / WineStories / spanskaviner