/ Reklam/Design/Inredning /

Stålvajer i sovrum

Jag har mina idéer. . . 
 
[ s o v r u m m e t ] 
 
Vissa genomförs, andra ligger på lut. 
Jag har stört mig på att det finns två ingångar till sovrummet. Den ena dörren är stängd förvisso men det kändes rörigt för ögat. 
Har valt att placera sängen så att man har utsikt mot fönstret. Det är mysigt att vakna och se ut, likväl som att somna med utsikt.  
Jag tänkte då att en gardin med linnestruktur skulle passa bra bakom sänggaveln. 
Det skulle bli mer ombonat och få en ”renare” vägg. 
Valde dock inte en sedvanlig gardinupphängning utan en med vajer. Det var både krångligare att sätta upp samt 
den orkar inte hålla uppe gardinen som blir för tung i mitten. 
Det hade jag på känn redan från början men ville ändå testa. Vi får väl se hur länge den hänger där. . . 
Det är möjligt att det finns någon form av stödbeslag att sätta dit. 
(Tack min kära son för hjälpen!) 
Hyllan vid sängen var tänkt att bli målad grå precis som väggarna, men dit har vi inte kommit än. 
Watt och veke / gardiner / inredning / sovrum / stålvajer / säng / upphängning