/ Skönhet/Mode /

En uppfräschning

Trodde aldrig det här skulle hända, men nu har det hänt. 
 
Jag har besökt Skin Delight/Clinic Gamla Stan. 
Jag är ganska dålig på ansiktsvård överlag. Jag rengör alltid ansiktet varje dag och använder en och annan bra kräm. 
Men minimalt med ansiktsbehandlingar. 
Har varit motståndare mot botox och fillers för jag vill vara en förebild till mina barn. 
Dessutom gillar jag att min mamma som har arbetat i kosmetikbranschen valt att vara ”naturell”. 
Men livet har varit lite tufft mot oss och jag har upptäckt att jag är lite mörk under ögonen och att huden tappat lyster. 
Kråksparkarna börjar mer se ut som en solfjäder och allt börjar hänga lite. Lite insjunken och trött under ögonen. 
När vi blir äldre förlorar huden underhudsfett. Så, jag hade tänkt mig en uppfräshning. 
Men Marie på kliniken fick gå loss på mig, efter hon lugnat min oro. 
Hon jobbade bort det mörka partiet under ögonen med små medel och jämnade ut skrattrynkorna något och fyllde även i lite i pannan.
Dessutom fryste hon en leverfläck. 
Det totala resultatet ser man efter ett par veckor. 
Känslig som jag är mådde jag inte så bra efteråt, vilket tydligen är väldigt ovanligt. 
Clinic Gamla Stan / ansiktsbehandling