/ Mat & Dryck /

Järnvägsrestaurang

Luzette - öppnar på fredag den 3 oktober. 
 
Har i dag avnjutit god mat på ett fint brasserie vid Stockholms centralstation. 
Luzette som är namnet har en matsal, en bar, en uteservering och en butik för bl a hämtmat. 
Jag fick med mig hem kyckling med siciliansk caponata och chevrésmör. 
 
Björn Wallentin är restaurangchef. Jonas Bohlin är mannen med tidlöst koncept som skapat interiören. 
Känns trevligt med ”riktig mat” i krokarna när man är på resande fot eller på väg hem från jobbet. 
 
Det är inte Stureplan, men lokalen är vacker från 1800-talet med fantastiska pelare och högt i tak. 
En fin stationskrog, väl värt ett besök. 
 
Vad sägs om sotad lax med muscatpumpa, delikatessgurka, hummervinegrette och laxrom,  
och rominkokt persika med mascarponecrème, frystorkade hallon och hallonsorbet?  
Luzette / brasserie / desserter / förrätter / pressträff / rotisseriet / svenska brasserier / varmrätter
#1 / / Maria:

Åh vad kul med ny krog på stationen. Det har hänt en del på centralstationen sedan jag flyttade hitåt för ca 14 år sedan. Mycket som kommit till. Kanske ska kika in där på lördag, då det blir lite "happenings" i huvudstan, för mig och maken.
Kram/Maria

#2 / / Linda Mikaelsdotter:

Mums vad gott det ser ut! :)

Vill du ha hårinspiration, tips på bra produkter och snygga hårfärger så kika in på min hemsida.
Följ min späckade vardag som frisör, hårstylistlärare, färgtekniker och makeupartist!
Vi ses! <3