/ Ett hus i solen / Resor /

Egen bil. Ja, tack!

Jag vill köpa en ny [ b i l ] 
 
Eller i allafall ny för mig. . . 
Har i flera år hyrt bil varje gång vi är i Marbella. 
Det har varit en del strul. Men har också fungerat som det ska, ibland. 
 
Alldeles nyligen hörde jag talas om en site där man kan hyra bil till ett bra pris. 
Jag har mestadels hyrt direkt från Marbesol alternativt Brunos. 
Men denna gång blev det från DoyouSpain. Det lär jag inte göra om. Inte från Marbesol heller. 
Jag hyrde en bil med ”full insurance”. Trodde jag. 
Vi blev försenade från Stockholm så vi var trötta när vi kom fram till Malaga. 
Där väntade inte biluthyraren. Jag ringde flera gånger och var nästan på väg att släpa golfbag och annat till deras kontor en bra bit bort. 
Så småningom svarade de och kom då med en minibuss och hämtade oss. 
Väl framme möts jag av en stöddig man. Han verkar missat helt att han valt ett serviceyrke.  
Han meddelar att jag inte hyrt någon bil utan bara gjort en reservation. ”Dina pengar är puts borta!” 
Du har nu två alternativ; Hyr utan försäkring med en deposit på 1000€, med dyra tillägg och en extrakostnad för att det var sent på kvällen. 
De pengar jag redan betalat räknades inte in. 
Alternativet var att hyra inkl försäkring, men då kostade det dubbelt så mycket mot ordinarie pris. 
Jag utbrast min frustration och tyckte de kunde behandla en VIP-kund lite bättre. 
Då slängde han upp mitt kredit- och körkort på disken och sa att jag kunde gå därifrån. 
Då höll jag på att bryta ihop. Hade jag inte haft golfbagen och lovat sonen att få spela, hade jag gått ut och tagit en taxi och struntat helt i hyrbil. 
Eftersom det var sent hade jag inget annat val än betala, men muttrade att jag kommer köpa mig en egen bil istället för att hyra hädanefter.  
Då hade han mage att överlägset deklarera att de även har bilplatser för privatpersoner. 
 
Så, summan av kardemumman - hyr inte av Marbesol, som uppenbarligen inte vill behålla sina kunder. 
Hyr absolut inte från DoyouSpain. Rena rama lurendrejeriet! 
Jag behöver köpa mig en bil! Förslag, tack.   
DoyouSpain / Marbesol / hyrbil / rent a car