/ Allmänt / Skönhet/Mode /

Unna dig lyx i vardagen

Här i veckan besökte jag Sparadiset på Kungsholmen i Stockholm. 
 
Det var fina Diana som bjudit in oss för lite lyx i vardagen. 
Sparadiset är en härlig oas med ett stort utbud av spabehandlingar, hudvård och massage. 
Jag provade floating. Det innebär att man flyter i en stor tank med 34,8 gradigt saltvatten, som ska utlösa kroppens avslappningsrespons. 
Jag hade första svårt att slappna av och tyckte det var lite jobbigt för nacken som vilade mot en uppblåsbar kudde,
men väcktes med ett ryck när tiden var ute. Jag hade somnat. 
Jag fick även testa Nannic ansiktsbehandling med enzympeeling som rengör huden på djupet och tar bort gamla hudceller.
Lite serum på det och jag kände mig både avslappnad och lyxigt ompysslad. 
Under tiden alla provade olika behandlingar hamnade några i bubbelpoolen och andra i ett mysigt rum med bubbel och snittar. 
Det var ett ständigt lågmält sorl av utbyte av upplevelser och en uppdatering sedan vi senast sågs. 
Det här behövde jag! Egentid och att få unna mig lite omtanke. 
Vi har bara en kropp och den behöver kärlek. Ser fram emot att unna mig själv både kropps- och fotmassage snart. 
Sparadiset / feelgood / hudvård / spa