/ Livet /

Behind every great love is a great story

Denna vecka handlar det om mitt liv i Året Runt, eller nja inte helt riktigt. . .
Den romantiska storyn slutar inte lyckligt som i sagan, veckan efter intervjun lämnar han mitt hem utan ett ord eller förklaring, för att jag bara några timmar senare blir blockad som vän på Facebook och samtidigt som han ändrar sin profil till singel och att han söker nya kvinnor.

Jag hade uttryckt innan detta hände att efter flera år tillsammans och efter att ha levt dygnet runt tillsammans under en lång tid att vi skulle ta ett nytt steg i vår relation, då vi ändå hade stora planer för framtiden med en inbokad långresa mm. Jag hade nu hamnat i en ekonomisk kris utan inkomst och tyckte att vi kunde hjälpas åt och sammanföra våra familjer ordentligt i stället för tvärtom. Hans ex hade precis flyttat till hus med sin nya man alldeles i närheten av hans lägenhet som nu stod obebodd. Så plötsligt utan något gemensamt beslut tyckte han att de skulle bo där, för det var bäst för deras dotter.

Efter att han lämnat oss försökte jag få kontakt både via telefon och mail, men till svar fick jag bara att jag skulle lägga ut hans tillhörigheter så skulle han komma och hämta dem när jag inte var hemma.

Alla relationer kan ta slut, men inte så här dåligt, speciellt när det finns barn inblandade.

Och ord och handling måste gå hand i hand.

”Du är mitt livs kärlek och jag ska kämpa (om det behövs) för att vi ska åldras tillsammans”. . .  ord som inte stämde med verkligheten, från en dag till en annan.

En fantastisk man på många vis men som uppenbarligen hade en riktigt dålig sida.

#1 / / Malle - Hockeyfru:

jajjemän, söndagen spenderades med pappa, mysigt:) men har detta hänt dig? :O de va de värsta.fy sjuttan!

#2 / / Elin:

Usch vad jobbigt när någon man litar på, helt utan förvarning försvinner till något annat...

#3 / / Elin Andersen:

Måste säga att du skriver otroligt bra! Det sorgliga är att just såna här saker händer alltför många människor. Vad hände med att visa respekt mot andra människor? Förklara sig? Det är ofattbart..

#4 / / E.:

Skriver du från artikeln eller har det hänt dig? Förstod inte riktigt.. Låter jättehemskt vilket fall som helst fan =/

#5 / / Malle - Hockeyfru:

nämen, tråkigt..du får ägna en extra tanke ist!

vi va på morfars grav o gjorde fint..småprata..hemskt de är att se sin mamma ledsen men man får tänka extra på de glada minnena:)

#6 / / Andrea:

Herregud det gör jätteont att läsa det här inlägget :/ jag skrev precis ett inlägg om kärlek om du vill läsa. Det gör mer och mer ont ju längre man varit tillsammans och ju mer man delar med varandra :/

#7 / / Mickis:

Tack Nina! :)

Hälsa alla hemma.

Puss och kram

#8 / / MISSEXTRA:

Vad ska du göra i helgen då?:)