/ Allmänt /

Höstbudget

Jaha, då var det början på hösten, semestern är slut och plånboken kanske är tom.
Jag säger grattis till dem som tjänar så mycket att det inte är ebb i kassan i slutet på månaden, men till dem som kanske ramlat in i arbetslöshet eller har arbeten där inkomsten är svårpåverkad, se över utgifterna och gör en budget.
Börja med att se över de små utgifterna såsom tidningar, godis och krogmat. Du kan kanske sälja av prylar som inte används. Se över lån och räntor. Förhandla priser om telefoni, bredband och försäkringar. Bilen är dyr, kanske samåkning är ett alternativ eller varför inte promenera till arbetet. Bor du i hus, duscha kortare tid, stäng av elektronik och sänk värmen.
Lycka till!

#1 / / S A N N A ♥:

Det är så ebb i min kassa i slutet av månaden så att det... det är i princip tomt!

#2 / / Emma:

Hej,

allt bra? :)



Puss

#3 / / Mysan:

"tidningar, godis och krogmat" - det var lääääänge sen jag njöt av det..

"sälja prylar" - om jag haft några, ja...

Resten av dina snusförnuftiha förslag är lika verklighetsfrämmande för mig som de jag nämnt ovan.

Men du fick ju ett första och sista besök av mig på din sida. Smart att lägga in din länk i Silverfiskens kommentarer. Tjänar du något på besökarna så kan du ju skänka en del till t.ex. Räddningsmissionen, Läkare utan gränser eller Stadsmissionen.....