/ Allmänt /

SMS

Short Message Service.
I dagens samhälle sker allt väldigt fort. Vi ska om möjligt alltid vara tillgängliga. Ibland kan man undra hur vi förr klarade oss utan mobiltelefoner och trådlösa bredband. Vi förenklar tillvaron med snabba beslut och meddelanden via SMS. Det gör samtidigt att vi kan vara väldigt anonyma, vi behöver inte bemöta IRL. Visst är det charmigt att få fina komplemanger och kärleksförklaringar via luren, det är snabbt och enkelt att kunna få ett svar om barn är på väg hem från skolan osv. Men det finns även andra finesser med SMS-funktionen som är en service från företag. Min tandläkare skickar alltid ut en påminnelse om att nu är det dags för ett besök, när min son senast skulle flyga så kunde han bekräfta via SMS sin incheckning, man brukar använda sig av budgivning vid t ex husköp osv. Däremot så skulle jag inte uppskatta att få mängder med reklam via luren.

Hur löd ditt senaste SMS?


#1 / / nea:

sv:

Jag älskar sms! Är nog lite för beroende, också...

Men mycket tråkigt, som mobbning, kan ju också ske via sms / datan.

Mitt senaste SMS var så enkelt som Okej:p

#2 / / Anonym:

tror det löd något om att jag skulle ha färgen som hemlass och att jag väntar på min bil...

#3 / / Anonym:

tror det löd något om att jag skulle ha färgen som hemlass och att jag väntar på min bil...

#4 / / MARIA:

haha fick precis ett sms och det stod "ja dricker varm oboy och äter choklad grej typ som kladdkaka (sur)<3<3<3<3<3" hahaha!