/ Livet /

Summa summarum

Visst är det väl så att vi sällan går omkring och funderar över hur kroppen fungerar. Hur vi påverkas av saker omkring oss. Det är förstås väldigt enkelt att säga att positiva känslor påverkar i rätt riktning. Men visst är det ofta så, att när det händer en positiv sak så kommer ofta fler på köpet liksom. Och tvärtom. Därför tror jag att det är viktigt att man omger sig med människor som har samma värderingar som sig själv. Hitta på saker som ger energi och ha kul. Vi lever ju faktiskt bara här och nu, så varför inte göra det bästa av det och njuta av livet. Det är inte heller fel att umgås med andra människor som har en annan kompetens än du själv har, kanske bara för att det är ett enkelt sätt att lära sig nya saker, att ständigt få utvecklas.
Låt känslor få komma fram, i stället för att stänga in dem. Det är okej att känna sig svag ibland. Likväl som att du känner dig som Pippi en annan dag. Man måste kunna få vara arg för att kunna känna glädje. Livet är inte problemfritt och lätt, men det är innehållsrikt. Lär dig att leva med hela spektrat.

#1 / / Muffinsmartin:

Cool bild ;)

#2 / / LENA ღ:

Tack det fick jag :)



Allt bra med dig idag då? :)

kram, http://lenakarlsen.blogg.se

#3 / / Anonym:

klart man ska släppa fram sina känslor, att hålla det inom sig leder bara till trubbel

#4 / / LENA ღ:

åh gud va mysigt! :) <3

kram, http://lenakarlsen.blogg.se

#5 / / Nancy66:

Bra skrivet, förespråkar det ofta själv i mina bloggar. Man kommer långt med ett positivt tänkande, men behöver också få tillåta sig att må skit vissa dagar. Mina bloggar speglar både mina bra och dåliga dagar, för visst har vi ju alla det.:)



Glad att du tittade in i min blogg,



Ha en fin dag, -<-<-<-@

#6 / / Baronen:

Jag instämmer.

#7 / / Caroline, LINA FRANKღ:

Trevlig lördag babe :-)

#8 / / S A N N A ♥:

För vissa människor ger det en något - jag gör det därför att jag vill att folk ska upptäcka min blogg, då jag tror att jag har något att erbjuda! Det är enda anledningen, jag ger mycket tips om bloggar med mera, skriver i princip aldrig (så som jag ser det) några onödiga inlägg typ "hej, hemma från jobbet, bloggar om en timme för jag ska äta nu". Utan försöker lägga vikt i mina inlägg/bilder som jag lägger upp nu (: