/ Allmänt /

Är magkänslan på fyllan?

Kan vi lita på vår inre röst i alla lägen? Lita på vår intuition, vår magkänsla?
Vad är egentligen en magkänsla? Vi lagrar sinnesintryck, har tidigare erfarenheter och våra omedvetna minnen som styr våra val. Den där känslan av att jag väljer just denna väg pga att det känns rätt. Är det sedan alltid rätt? Hur påverkar andra saker runt omkring oss? Tror du att man kan träna upp sin magkänsla? Är det så att magkänslorna aldrig ljuger utan att det gäller att tolka dem rätt? Lyssnar du på din kropp? Visar din magkänsla dig rätt väg eller är din magkänsla på fyllan?

#1 / / Ika:

sv: du,jag tror stenhårt på det där. Vissa gånger känner jag bara på mig om det kommer att hända något dåligt så då går jag inte dit. Men det värsta är ju att om man inte går dit och gör det och råkar illa ut så får man ju aldrig bekräftat att dte var magkänslan och att den hindrde dig från att råka illa ut :P

#2 / / Malin Sundin:

jag litar på den till hundra procent! blev fördöljd av en man, mina mage sa "spring för livet", så jag började springa och när jag vände mig om så hade mannen redan börjat springa efter mig..