/ Film/Böcker /

Laddat möte

Jag kände mig lätt orkeslös under kvällen i går och landade i soffan efter pizza till middag och låg och småslumrade framför tvn med barnen. Det rullade en film med Susan Sarandon, ”Laddat möte” som handlade om en ung reklamchef, Max som möter en 43-årig servitris. Barnen fastnade helt i filmen och hade tusen frågor - om livet.
- Varför har han två tjejer?
- Nej, det är bara en, den andra på fotot, hon är död.
- Varför är hon död?
- Hon var med om en bilolycka.
- Varför måste man dö?
- Alla gör det förr eller senare.
- Vad händer efter man dött?
- Vet inte riktigt, när man har dött så är det ju svårt att berätta för andra hur det känns.
- Jag vill aldrig att du ska dö, inte mormor heller.
När jag gråter, varifrån kommer tårarna och vad är tårar?
Varför blev hon ledsen när hon fick en dammsugare i present och fick ju trots allt en present, för hon blev gladare av blommor, varför då?
En scen under täcket skapar nya frågor. - Vad gör dom nu? Har hon ont?
- Nej, dom busar lite under täcket.
- Vad mycket dom busar då.
Filmen slutade lyckligt men främst var det ett roligt slut. Och frågorna fortsatte att komma. . .
#1 / / Mamma mina:

tycker det är skoj att shoppa till mig o min prins lika mycket..hihih..ha en skön dag..kram,