/ Allmänt /

Upprörd!

Tele2 - fy fan.
Jag är helkund hos Tele2, blir uppringd och erbjuden att om jag tecknar mig som fortsatt mobilkund så skulle jag få 2 månader gratis. Jag önskar en telefon som de då inte kan tillhandahålla utan hänvisar mig till speciella butiker. Jag uppsöker en av dessa butiker och tecknar mig för 24 månader framåt med det ”värsta” abonnemanget de har som innebär fria samtal och surf. Dessvärre så skulle jag få betala 99 kr i inträdesavgift vilket jag ifrågasatte då jag redan är kund. . !
Förväntade mig att få en faktura på 99 kr. Den kom, men med en summa på 1975:08!!!
Jag ringer då upp och undrar hur detta kan komma sig, förutom månadsavgift och inträdesavgift ligger även en trafikavgift. Killen på kundtjänst säger att det kan ha blivit något fel så han sänder (ang trafikavgiften) fakturan vidare för justering men kan inte lova att den kommer att ändras, ang övriga avgifter så kan han tyvärr inget göra.
Är det tacken att som helkund ta emot ett erbjudande, att låsa upp sig i 2 år framåt för att sedan få veta att erbjudandet inte gäller och dessutom få betala för något som ligger utanför avtalet, vart tog plötsligt FRI surf vägen?
Det är som ett hån. Och lurendrejeri.

Tele2 - trevlig helg - ni kan förvänta er en faktura i retur som bestrides!

#1 / / Marina Föjer:

Tips! Kontrollera vad som står i kontraktet. Stå på dig och kräv kompensation för det obehag som de åsamkat dig och för den tid som detta tar dig. PoK Marina

#2 / / Isabelle:

sv: Oj, nej något sånt har jag inte varit med om vad jag kan minnas. Fy vad dåligt! Hoppas det löser sig, lycka till :)

#3 / / Tele2:

Hej Ninelin,



Först och främst vill jag beklaga om du känner dig lurad av avtalet. Erbjudandet som säljaren gav dig via telefon kan sällan fås i vanliga butiker, jag misstänker att han hänvisade dig till en butik just för att få telefonen du ville ha och inte erbjudandet han hade.



Om du med trafikavgift menar debitering för internet via telefonen så kan något mycket riktigt ha blivit fel, såvida debiteringen inte gäller för ett datum innan du tecknade fri surf.



Jag vill gärna kontrollera din faktura och få ordning på eventuella feldebiteringar, maila mig ditt namn och telefonnumret det gäller så återkommer jag till dig så fort som möjligt.



Med vänliga hälsningar



Ida Jönsson, Tele2.