Upprörd!
Jag är helkund hos Tele2, blir uppringd och erbjuden att om jag tecknar mig som fortsatt mobilkund så skulle jag få 2 månader gratis. Jag önskar en telefon som de då inte kan tillhandahålla utan hänvisar mig till speciella butiker. Jag uppsöker en av dessa butiker och tecknar mig för 24 månader framåt med det ”värsta” abonnemanget de har som innebär fria samtal och surf. Dessvärre så skulle jag få betala 99 kr i inträdesavgift vilket jag ifrågasatte då jag redan är kund. . !
Förväntade mig att få en faktura på 99 kr. Den kom, men med en summa på 1975:08!!!
Jag ringer då upp och undrar hur detta kan komma sig, förutom månadsavgift och inträdesavgift ligger även en trafikavgift. Killen på kundtjänst säger att det kan ha blivit något fel så han sänder (ang trafikavgiften) fakturan vidare för justering men kan inte lova att den kommer att ändras, ang övriga avgifter så kan han tyvärr inget göra.
Är det tacken att som helkund ta emot ett erbjudande, att låsa upp sig i 2 år framåt för att sedan få veta att erbjudandet inte gäller och dessutom få betala för något som ligger utanför avtalet, vart tog plötsligt FRI surf vägen?
Det är som ett hån. Och lurendrejeri.
Tele2 - trevlig helg - ni kan förvänta er en faktura i retur som bestrides!
Tips! Kontrollera vad som står i kontraktet. Stå på dig och kräv kompensation för det obehag som de åsamkat dig och för den tid som detta tar dig. PoK Marina