/ Allmänt /

Året 2016

Detta år, 2016 går mot sitt slut. 

 Det har varit ett händelserikt år. 
Ett år där många bitar fallit på plats, men också en del pinnar i hjulet. 

 Jag sålde mitt hus. Min borg. Det var stort och väldigt mycket jobb. 
Flytta kräver sin kvinna. 

 Flyttade från Bullerbyidyllen till stan. Ett annat liv startade. 
Detta innebar förstås både målning och inredning, med många vändor till butiker. 

 Mitt i allt knäckte jag min näsa efter att ha svimmat. 
Jag såg inte för snygg ut och ont gjorde det. Näsan är fortfarande lite sned. 

 Som om inte det räckte blev jag sjuk, fick ett virus på balansnerven. 
Det innebar att jag inte kunde stå upprätt, utan fick krypa runt för att inte svimma. 

 Men då kom den efterlängtade semestern i värmen. 
Hann inte mer än att komma dit så gjorde jag illa min fot.
Den är fortfarande inte bra, trots 5 månader med ”walken”. Otroligt onödigt. 

 Som ni förstår var inte 2016 mitt bästa träningsår. Men jag försökte. Skam den som ger sig. 
Tyvärr visar det sig på vågen. Så jag skiter i den. 

 Jag glädjer mig istället åt att jag köpt mig ett radhus i solen. 
Det känns fantastiskt kul. Men det har naturligtvis inneburit mycket att sätta sig in i,
både under köpet och kommande renovering. 

 Har även hunnit med några vändor i Stockholms skärgård och båtturer i Spanien. Det är livskvalitet. 

 De yngsta barnen har blivit tonåringar och det har varit kännbart. Shit, det är inte enkelt att vara mamma ibland. 

 Annars har det varit många trevliga event, konserter och skönt häng med vänner. 

 Jag kommer inte ge några nyårslöften, vilket jag aldrig gör. 
Året klyvs av en siffra. Det blir som det blir. 
Jag är lycklig att flera av mina önskningar har införlivats. Ser fram emot att få träna lite mer. 
Hoppas mina extra kilon ramlar av. Önskar min kropp håller ihop bättre och med lite mindre smärta. 
Längtar efter resorna till värmen. Alla upplevelser. Kärlek. Harmoni och lite lugn och ro. 

Önskar en riktigt god jul. 

 Ha ett fint slut och ett gott nytt år. 

snabbrepris av året / året som gått
#1 / / Pernilla:

Ja vilket år! God fortsättning och njut nu i värmen och gemenskapen därnere. Kramar Pernilla