/ Event /

Sommarens designfest - Formex Nova

Årets nordiska formgivare är utsedd. 
 
Efter jobb och ett snabbt besök för att som gammelfaster fira lilla Livia som fyllde 2 år, 
mötte jag upp min vän Pernilla för att göra sällskap till designfesten på At Six i Stockholm. 
 
Vi började med att hänga i en liten fin Fiat cab. 
En sådan kan jag tänka mig att glida runt i på sommaren, eller jag menar året om, i Marbella. 
 
Lite senare delades designpriset [Formex Nova 2017] ut till Qian Jiang
- Årets nordiska formgivare - 
 
Han uttryckte att design är som att skriva dagbok och i och med det blir hans arbete väldigt personligt. 
 
Under kvällen bjöds det på goda drycker, som bl a Somersby Cider och Blanc1664 öl och vin. 
Vi minglade runt bland andra designinstresserade såsom Ann-Chatrine Östling och Karin Uggla bland andra. 
Vi hade supertrevligt. 
 
[foto: blandad mix av mig och Pernilla] 
 
Juryns motivering: Qian Jiang är industridesigner – poetisk och funktionell på samma gång.
Han behärskar designerns hela verktygslåda men begränsas aldrig av den.
Hans produkter visar inte bara en tydlig formmedvetenhet och kontrollerad lekfullhet utan är samtidigt snillrika i sin uppbyggnad. 
Fiat / Formex / Formex Nova 2017 / Hotell At Six / Ninelin / Trendgruppen PR / design / designfest / formgivare / influencer