/ Allmänt /

En stor dag

I dag firas min bonuspappa. 
Det firas med stor fest i Spanien, där vi också skulle varit förstås. 
Men livet satte stopp. Allt från att jobb och skola inte gav utrymme för ledighet
och att jag inte klarar en resa över dagen. 
Men det gör ont att inte vara där. 
 

Min fina bonus.  

Du ramlade in i vårt liv för många år sedan. 

Då var jag skeptisk. 

Speciellt när du involverade dig så snabbt i mina barn. 

Du blev synad i sömmarna. 

Det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess. 

Du är ju inte min pappa. Men ändå lite. Du finns för mig i ur och skur. 

Du har ställt upp. VI har gjort otaliga resor. Vi har bott ihop. 

Har hjälpt mig flytta, ätit middagar ihop, firat otaliga händelser, hjälpt barnen med läxor och lagat rör i badrum. 

När livet har rasat har du tillsammans med mamma stått vid min sida. 

När livet har blomstrat har du delat min glädje. 

Du är envis och vet vad du tycker. Vi har haft våra dispyter och samtal. 

Du engagerar och bryr dig. Du har hett temperament och är världens snällaste. 

Du kan vara stans underhållare och surgubbe och allt däremellan. 

Du kramas hårt och med hjärtat. 

Tacksam för att du kommit in i vårt liv. 

 

Jag hoppas du får den bästa födelsedagen och blir firad med råge. 

Min största önskan är att få dela din dag. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. 

Men vi finns med dig ändå. Det vet du. 

födelsedag
#1 / / Suss:

Grattis till din bonuspappa, så fint du skriver om honom. Kram Suss