/ Mat & Dryck / Träning /

Må bra

Varje uppstart efter ledighet tar på krafterna. 
 
Rutiner ska komma på plats. Aktiviteter startas upp. Många möten. Arbete och träning. 
Förra året var inte mitt år gällande träning. Hoppas 2017 blir mycket bättre. 
Men jag mjukstartar för att inte få bakslag. 
 
Min tanke är att få till två träningspass i veckan. Styrka och yoga med tillägg av promenader. 
För att få lite flås sätter jag mig i roddmaskinen lite då och då. 
Men kosten är viktig också. 
När jag skadade foten sa jag ja fler gånger än nej till sötsaker, vin och annat gott. 
Det resulterade naturligtvis i viktökning. 
Denna vecka har jag startat med denna meny: 
Mål 1: Omega 3, Lätt kesella med Funlight och kaffe. 
Mål 2: 1 ägg. 
Mål 3: Kyckling, halv avokado, broccoli, vatten. 
Mål 4: Lätt kesella med Funlight och kaffe. 
Mål 5: Lax, halv avokade, broccoli, vatten. 
Mål 6: 1 ägg. 
Men, en dag i veckan får jag äta vad jag vill. 
hälsa / kost / må bra / rörelseglädje / träningspass