/ Allmänt /

Woman's Day

Internationella kvinnodagen - grattis! 
 
Egentligen tycker jag inte att den borde behöva finnas. 
Vi borde självfallet ha lika rätt. 
 
Trots att vi läser 2017 har vi en bra bit kvar. Män tjänar fortfarande bättre än kvinnor för lika arbete. 
Inte överallt. Men det behövs fortfarande uppmärksammas. 
 
Vi är mer jämställda. Men vi kan bättre. 
Det jag tycker är märkligt många gånger är att vi kvinnor inte hjälps åt bättre. 
Vi skulle komma ännu längre om vi stöttar, hjälper, berömmer och gläds åt varandras framgångar. 
 
Mina stora förebilder är min mormor, min mamma och min dotter, samt alla fina väninnor. 
Starka kvinnor allihop. 
 
Vi har alla lika rätt till utbildning, arbete, rösträtt och bestämmande över vår kropp. 
Men man ska inte glömma bort att det är skillnad mellan män och kvinnor. Det är liksom meningen. 
internationella kvinnodagen / kvinnor / womans day
#1 / / mittgodastefinaste:

Tittar in och önskar dig en fin söndag!

Kram Jenny