/ Mat & Dryck / Träning /

I vårt kylskåp

Det är ständigt trångt i vårt numera lilla kylskåp. 
Vi har alla lite svårt att hitta något vettigt att äta. 
 
[ i  v å r t  k y l s k å p ] 
 
Man plockar gärna ut det som ligger bäst till. . . 
 
Har under en tid sammanställt vad jag har ätit under en dag. 
Genom en app [ Lifesum ] som gjort det enkelt att lägga in frukost, lunch och middag samt mellanmål. 
Det finns även en funktion där man kan använda streckkoden på varan om man är osäker på vad man äter. 
Jag ligger på ca 900 kcal i intag per dag. Det är lite! Men min kära kropp vill inte släppa taget om kilona. 
Det blir lätt frustrerande. Jag är hård mot mig själv efter mitt tunga år med fot i paket. 
Men, så läste jag nyligen Paolo Roberto's instagram. 
Så sunt, så jag delar med mig: 
Livet är för kort för att spendera en enda dag i ett krig med sig själv. 
Att välja att fokusera sin träning på hur din kropp mår i stället för hur den ser ut är som att välja att älska sin kropp i stället för att döma den. 
Mycket av det som media försöker sälja till oss som hälsa är egentligen inget annat än självskadebeteende. 
Så lägg ner dumheter som LCHF, 5:2-metoden eller stenålderskosten och börja behandla din kropp med respekt. 
Älska din kropp! 
 
Kan inte annat än bara hålla med. 
Lifesum / hälsa / kylskåp
#1 / / Anonym:

Håller helt med! 900kcal är för lite Nina! Kroppen ställer in sig på svält. Kramar Pernilla