/ Film/Böcker /

The Wife

Det blev ännu en bio denna helg, tillsammans med min mamma. 
Vi såg The Wife med Glenn Close och Jonathan Pryce. 
Allt ljus på Glenn som är bättre än filmen. 
Publiken applåderade efteråt, men det gjorde inte jag. Den var inte så bra som jag trodde. 
Den berörde mig inte som jag vill att en film ska göra. 
Men HON gör en fantastisk rollprestation. 
Farligt begär, trots det var länge sen, ligger svagt i bakhuvdet under filmen. 
 
Joe Castleman är en amerikansk romanförfattare som en dag får ett samtal från Stockholm. 
Bakom denna framgångsrika man står Joan som är sin mans supporter. Tonen är lågmäld. Närgångna minspel. 
Vi får ta del av tillbakablickar hur de möttes, där Glenns dotter spelar rollen som Joan som ung. 
 
Men allt kommer till en punkt då det är dags att vända blad. 
The Wife / film på bio / romanförfattare