/ Ett hus i solen / Resor /

Sjukhusbesök

Knasiga dagar. 
 
Häromdagen blev jag tvungen att åka till akuten vid närliggande sjukhus i Estepona. 
Jag hade plötsligt fått enorm värk i benet, som blev alldeles varmt och rödflammigt. 
På ett ställe på vaden blev det stenhårt och övergick till blålila färg, som ett stort blåmärke. Värken tilltog, så tårarna kom. 
Jag tog mig till apoteket och fick en gel att smörja med. Men mådde inte bra alls.
En stund senare fick jag ännu mer ont även på baksidan av benet och oron ökade. Jag bestämde mig för att åka till sjukhuset. 
Väl där blev jag undersökt och totalt sönderstucken i armar och mage. Jag fick blodförtunnande. 
Sent på kvällen fick jag lov att åka hem, men behövde komma tillbaka på morgonen därpå för ultraljudsundersökning. 
Många timmar i ett litet rum med ett skynke som skydd. Barnskrik och kaos utanför. 
 
Kanske inte den roligaste starten på semestern. 
Spanien / akuten / semester / sjukhusbesök