/ Film/Böcker /

Filmen - A Star Is Born

Det är inte första gången som historien skildras. 
Men den här filmen är sevärd! 
Bradley Cooper och Lady Gaga i huvudrollerna. Magi är ordet. 
Filmen startar med ett gitarrsolo så man nästan trycks bak i biostolen. En dramafilm med de allra viktigaste ingredienserna. 
Men det kommer att kännas mer än så. Jag uppslukas av filmen och dras med känslomässigt. 
Mer än jag hade anat och kliver ut från biografen ett par timmar senare helt söndergråten. 
Hade fått för mig att jag skulle bära med mig en feelgood känsla, men så fel jag hade. 
Turerna i den här historien berör mig, på djupet. 
 
Det som jag dessvärre inte gillade, men som verkligheten antagligen ser ut, var när Gaga hamnade under
agentens klor och förvandlades till en produkt för musikbranschen bästa. Det genuina försvann. 
 
Fantastisk sång och musik, kärlek, relation, karriär och problematik. 
När Jack ser på Ally är det en blick som fastnar på näthinnan. 
 
Se den, men glöm inte näsdukar. 
A star is born / Drama / film på bio