/ Ett hus i solen /

Marbella

Nu har jag varit här i en vecka. Men det känns som bara ett par dagar. Tiden rullar på så fort. 
Fullvaccinerad, PCR-testad och med ifylld hälsodeklaration. 
 
Resan hit gick över förväntan. Men som alltid tar det hårt på min kropp att resa, byta säng och att vara i farten. 
Vi har inte varit här på fem månader så längtan var stor. 
Städerskan Maria hade gjort fint så det var skönt att bara få landa och ta ett dopp i poolen. 
Jag har haft förmånen att slippa kackerlackor (ja, det är många i Nueva Andalucía) men nu tog de sig in. 
Grannarna säger att det varit extra besvärligt en tid och dessutom har grannen intill nyligen renoverat vilket gjort att de har bytt plats. 
Jag vaknade av en i håret vilket inte var trevligt, så har sedan dess sovit lite illa tyvärr. 
Dessutom har det blivit fuktskador på insida tak och vägg i sovrummet, beroende på problem med taket. 
Plötsligt slängdes jag ut från bankappen och fick meddelandet att jag inte längre hade behörighet, så en sväng till banken har det också blivit. 
Besiktiga bilen med endast spansktalande var även det en upplevelse, men jag gjorde nog deras dag. Det blev mycket skratt. 
Däremellan har jag jobbat. 
 
Nu har min väninna åkt hem och igår kom min dotter och hennes kompis hit. Snart kommer även yngsta sonen med en kompis. 
Jag ser fram emot en skön sommar och vädret blir man inte besviken på här. 
Jag bara älskar att få vakna till fågelkvitter, sol och palmer. 
Marbella / summer